Szkolenie — Kreacja Rozwoju Potencjału Życia

 

Szkolenie dotyczy przygotowania uczestnika szkolenia do pracy indywidualnej z KREACJI ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA według pięciu jakości: CZUCIA, EKSPERSJI, RELACJI, ŚWIADOMOŚCI I OBECNOŚCI. Uczestnik uczy się wszechstronnego i całościowego spojrzenia na rozwój potencjału życia zarówno w płaszczyźnie duchowej, psychicznej jak i somatycznej; nabywa umiejętności posługiwania się różnymi metodami i technikami w pracy indywidualnej z pacjentem.  

 

Piotr Bednarczyk Psychoterapia - CIAŁO JAKO NARZĘDZIE ZMIANY

Piotr Bednarczyk - Techniki Terapeutyczne W Moim Sposobie Pracy

Piotr Bednarczyk Psychoterapia - PRZESTRZENNE TECHNIKI TERAPEUTYCZNE

 

Są 4 formy kształcenia:

 

     

     Kurs wprowadzający do "Kreacji rozwoju potencjału życia"

     

    Warsztat jest skierowany do osób zawodowo zajmujących się udzielaniem wsparcia terapeutycznego, m.in. psychologów, psychiatrów, psychoterapeutów, pedagogów, a także innych osób zainteresowanych poruszanymi zagadnieniami.

     

    TREŚCI WARSZTATU

     

    Warsztat jest wprowadzeniem w PIĘCIU OBSZARACH ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA:

    CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ.

     

    Wiele jest propozycji rozwoju własnego, poszukiwania zmiany, budowania koncepcji człowieka i w oparciu o nią praca nad zagadnieniem rozwoju i zmiany. Moja uwaga jest skierowana na pracę z siłą życiową oraz z potencjałem życia.

     

    Poprzez poszczególne ścieżki wspierające siłę życiową, takie jak: oddech, intencja, sprawczość, przepływ energetyczny oraz konkretne płaszczyzny rozwoju takie jak: czucie, ekspresja, relacja, świadomość, obecność, możesz przybliżyć się również do naturalnych zasobów rozwojowych, które są wpisane w potencjał dziecka.

     

    Dla dziecka: czucie, ruch, relacja i obecność są fundamentem osobistego rozwoju. Na drodze tego rozwoju stoi często trauma i przeciążenia, które stanowią głęboką przeszkodę we własnym rozwoju.

     

    Podczas warsztatu będą poruszane następujące zagadnienia:

     

    • Informacje dotyczące traumy, problem rozwoju, potencjału życia, siły życiowej

    • Kreacja potencjału życia, jako sposób pracy poprzez ciało

    • Zagadnienie czucia ciała, emocji

    • Zagadnienie dynamiki ekspresji, ruchu, energii, oddechu

    • Relacje potencjału życia

    • Obecność

    • Świadomość, umysł,

    • Własne ja, sprawczość

    • Kreacja siebie samego

     

     TO, CO MOŻESZ OSIĄGNĄĆ NA WARSZTACIE

     

    • Zdobyć podstawową wiedzę zakresu traumy

    • Zdobyć podstawową wiedzę na temat funkcjonowania mózgu

    • Zapoznać się z autorskim modelem pracy terapeutycznej (czucie, ruch, relacja, obecność, umysł)

    • Zdobyć wiedzę z zakresu psychoterapii poprzez ciało

    • Zdobyć podstawową wiedzę o pracy z niższym i wyższym umysłem.

    • Zrozumieć, dlaczego własne ja jest tak ważnym zagadnieniem gdy chodzi o pracę z przeciążeniem

    • Zdobyć podstawową wiedzę zakresu stosowania ścieżek pracy z potencjałem życia.

     

    Piotr Bednarczyk - warsztat: Pierwsza faza szkolenia - czucie, ruch, relacja, obecność.

    Piotr Bednarczyk - Intro cz1: Wykład o traumie

    Warsztaty - Piotr Bednarczyk

    Ustawienie Indywidualne - Praca z Intencją

     

    I Poziom Podstawowy

     

    Szkolenie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych: pedagogów, psychologów, terapeutów, oraz innych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności terapeutyczne w moim autorskim sposobie pracy KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ.

    Szkolenie powstało na bazie 25 lat poszukiwań związanych z pracą terapeutyczną, zarówno w pracy indywidualnej z klientem jak i z grupami. Esencją pracy jest kierowanie uwagi do POTENCJAŁU osobistego klienta i budowania własnej osobowości opartej na INTENCJI.

     

    Sposób pracy KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA:

    CZUCIE, EKSPRESKA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ jest również integracją różnych form, metod, technik pracy, które poznałem podczas licznych szkoleń własnych w kontekście zawodowym:

     

    1. Bioenergetyka Aleksandra Lowena.
    2. Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy.
    3. Somatic Experiencing.
    4. Soma Embodiment.
    5. Feldenkrais z hipnoterapią Miltona Erciksona.
    6. Bodynamic.
    7. Mariannne Bentzem Neuroaffective Personality Development.
    8. Qigong.
    9. MER – Mięśnowo Powięziowe Uwalnianie Energetyczne.
    10. Biodynamiczna czaszkowo – krzyżowa.
    11. Integral Somatic Psychology

     

     I POZIOM SZKOLENIA pozwala na:

     

    • zdobycie podstawowych umiejętności w pracy z indywidualnym klientem,
    • umożliwia zapoznania się z osobistym potencjałem w pracy z klientem,
    • zapoznanie się z treściami dotyczącymi CZUCIA, RUCHU, RELACJI, ŚWIADOMOŚCI I OBECNOŚCI,
    • odkrywanie podstaw w pracy z klientem kierując uwagę na potencjał, zasoby, rozwój,
    • zrozumienie, że w każdym temacie aspekty: CZUCIE, RUCH, RELACJA, UMYSŁ, OBECNOŚĆ, są obecne,
    • podstawowe posługiwanie się w pracy z klientem mapą mózgu (części przedczołowej, limbicznej i gadziej),
    • rozpoznawanie podstaw działań klienta podświadomych i świadomych strategii funkcjonowania,
    • zrozumienie traumy, rozwoju i potencjału – ich wzajemnych zależności.
    • pracę własną w sposobie TERAPIA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, UMYSŁ, OBECNOŚĆ

     

    ORGANIZACJA I POZIOMU SZKOLENIA: 

     

    I stopień szkolenia składa się z 9 modułów po 3 dni – razem 288 godziny lekcyjnych, a także 7-dniowego warsztatu PODRÓŻ DO ŹRÓDŁA otwierającego szkolenie – razem 56 godzin lekcyjnych. Łącznie 344 godzin lekcyjnych.

     


     

    TREŚĆ I ZAKRES POSZCZEGÓLNYCH MODUŁÓW:

     

     PODRÓŻ DO ŹRÓDŁA:

     

    • Doświadczenie metod terapeutycznych wchodzących w repertuar sposobu pracy TERAPIA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ: Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy, Somatic Experiencing, ćwiczenia Aleksandra Lowena, Qigong, Ustawienia Intencji, Genogram, Mindfulness, biodynamiczno czaszkowo – krzyżowa.
    • Zaczynamy warsztaty w pierwszy dzień o godz. 16:00 i do 19:00.
    • Następne dni zajęcia od 9:00 do 13:00 i od 14:30 do 18:00. W ostatni dzień zajęcia od 9:00 do 13:00.
    • Możliwość przepracowania własnych tematów osobistych, a także lepsze przygotowanie w kontekście zawodowej pracy terapeutycznej,

     

      I MODUŁ

     

    • omówienie procesu treningowego Podróży do źródła, który był prowadzony wg pięciu jakości potencjału życia: czucie, ruch, relacja, umysł, obecność;
    • omówienie historii powstania 5 jakości potencjału życia;
    • jak wpisuje się kreacja rozwoju potencjału życia, na tle różnych podejść terapeutycznych (dostrzeżenie tego co dobre i przydatne do pracy kreacji rozwoju potencjału życia);
    • duchowość, psychika i ciało w kreacji rozwoju potencjału życia;
    • pięć jakości potencjału życia w praktyce (prezentacja pracy osobistej);
    • zmiana horyzontalna czy zmiana wertykalna (transformacja);
    • bez napięć w naturalnym procesie zmiany;
    • pole energetyczne procesu a kontrakt krótkoterminowy i długoterminowy.

     

      II MODUŁ – OBECNOŚĆ:

     

    • obecność, tu i teraz, przeszłość, przyszłość – gdzie jest zmiana,
    • ja obecne, a ego…
    • ścieżka rozwoju dotycząca tu i teraz – obecności,
    • sposoby pracy w oparciu o obecność w kontekście indywidualnym,
    • świadomość: umysł, emocje, ciało,
    • obecność w ciele…
    • wyłanianie się tematów w tu i teraz,
    • kontrakt na pracę z intencją w oparciu o tu i teraz,
    • praca z uważnością w kontakcie indywidualnym,
    • focusing – podążanie za czuciem siebie,

     

      III MODUŁ – POTENCJAŁ, ZASOBY, ROZWÓJ:

     

    • filozofia pracy psychoterapii poprzez ciało: dynamika ciała i jej zadomowienie się,
    • potencjał, siła życiowa, zasoby, rozwój, intencja – wzajemne zależności w stronę zmiany,
    • podstawy pracy z trzeba obszarami mózgu (nowa kora, układ limbiczny, mózg gadzi),
    • ogólny zarys sposobu pracy terapia rozwoju potencjału życia: czucie, ruch, relacja, umysł, obecność.
    • doświadczenie kluczem do pracy z klientem,
    • pierwsze impulsy związane z początkowym spotkaniem klienta,
    • proces i struktura, podstawowe zależności,

     

      IV MODUŁ – STRES, KRYZYS, TRAUMA:

     

    • ruch miłości życia – filozofia spostrzegania życia i jego przepływu,
    • stres, trauma, ptsd,
    • druga ścieżka dotyczy intencji,
    • rodzaje traum,
    • psychoterapia, trauma a praca poprzez ciało,
    • ogólna zasada pracy z traumą (ruch wahadłowy),
    • ogólna filozofia pracy osobowość oparta na stresie, osobowość oparta na intencji,
    • nabycie podstawowych umiejętności w pracy z klientem po traumie,

     

      V MODUŁ – CZUCIE, EMOCJE, UCZUCIA:

     

    • dwa podstawowe doświadczenia czucia: przyjemność i ból,
    • felt sense – śledzenie odczuć w ciele,
    • skan ciała – budowanie odczuwania ciała,
    • autoregulacja i samoregulacja,
    • praca z oddechem w celu zwiększenia czucia fizycznego i emocjonalnego,
    • pierwsza ścieżka pracy: oddech. (anatomia oddechu i funkcjonalność oddechu,
    • sposoby pracy z budowaniem odczuwania: Somatic Experiencing, Bioenergetyka Aleksandra Lowena, Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy, Mindfulness,
    • praca z niektórymi technikami w celu budowania odczuwania: skan ciała, techniki ugruntowania Lowena, ćwiczenia – postraumatyczne drżenia,

     

      VI MODUŁ: RUCH, ENERGIA, ODDECH:

     

    • ścieżka rozwoju – przepływ energii,
    • znaczenie powięzi w pracy z ruchem,
    • płynność doświadczeń i ruchu,
    • wpływ rozwoju psychomotorycznego na pracę z klientem,
    • dynamiczny i wolny ruch,
    • techniki pracy z czuciem i ruchem: Feldenkrais z hipnoterapią Miltona Ericksona, Soma Gomez, Ben Shapiro,
    • używanie technik do pracy z klientem za pomocą czucia i ruchu,

     

      VII MODUŁ – RELACJA DO SIEBIE, DO DRUGIEJ OSOBY I DO GRUPY (RODZINY):

     

    • Ja relacyjne – czym ono jest w praktyce pracy poprzez ciało?
    • Kim jest dziecko wewnętrzne w procesie zmiany,
    • Kilka informacji na temat styli przywiązania: (bezpieczne, unikowe, ambiwaletne, dezorganizowane),
    • Stany ja – praca z częściami siebie (odpowiedź na układ limbiczny),
    • Techniki nawiązania relacji poprzez styl przywiązania,
    • Techniki pracy z "ja" relacyjnym: genogram, praca ze stanami ja,

     

      VIII MODUŁ – ŚWIADOMOŚĆ:

     

    • poziomy świadomości,
    • świadomość – boski umysł w nas.
    • umysł: logiczny, analityczny, operacyjny, przekonania.
    • konstruktywna i destruktywna część umysł.
    • logiczne i asocjacyjne myślenie.
    • strategie funkcjonowania niższego umysłu,
    • umysł, a ciało i emocje.
    • tworzenie wyobrażenia przyszłości na bazie przeszłości, a tworzenie przyszłości na bazie teraźniejszości.
    • energetyka a myślenie.
    • mentalizacja,

     

      IX MODUŁ – INTEGRACJA:

     

    • podsumowanie poprzednich modułów,
    • integracja poszczególnych elementów szkoleniowych i technik terapeutycznych,
    • ugruntowanie zdobytej wiedzy w kontekście doświadczeń własnych,
    • nabywanie umiejętności spojrzenia całościowego na poszczególne tematy.

     


     

    WARUNKI UCZESTNICTWA I KONTAKT:

     

    Rozmowa wstępna z prowadzącym zajęcia: 

    Piotr Bednarczyk, tel.: 603 067 413

    lub email: 

    piotrinstytut@gmail.com  ::  kontakt@piotrbednarczyk.pl

     

    ODWIEDŹ RÓWNIEŻ:

             

     


    I POZIOM SZKOLENIA Kreacji Rozwoju Potencjału Życia: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ​

     

      wypowiedzi na temat Kreacji Rozwoju Potencjału Życia:

     

    Piotr Bednarczyk Psychoterapia - CIAŁO JAKO NARZĘDZIE ZMIANY

    Piotr Bednarczyk - Techniki Terapeutyczne W Moim Sposobie Pracy

    Piotr Bednarczyk Psychoterapia - PRZESTRZENNE TECHNIKI TERAPEUTYCZNE

     

      Wypowiedzi na temat kształtowania osobowości:

     

    Piotr Bednarczyk Psychoterapia - OSOBOWOŚĆ OPARTA NA STRESIE

    Piotr Bednarczyk Psychoterapia - OSOBOWOŚĆ OPARTA NA INTENCJI

     

      prezentacje wybranych technik terapeutycznych:

     

    Piotr Bednarczyk Psychoterapia - OSOBOWOŚĆ OPARTA NA STRESIE

    P.Bednarczyk Psychoterapia: TERAPIA CZASZKOWO - KRZYŻOWA: prezentacja

     

      referencje uczestników szkolenia:

     

    Opinia o I Fazie Szkolenia

    Opinia 2 o I Fazie Szkolenia

    Opinia 3 o I Fazie Szkolenia

     

    II Zaawansowany poziom szkolenia

     

    ''KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA''
    CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ

    (CIAŁO, PSYCHE, DUCHOWOŚĆ)

     

    Szkolenie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych: pedagogów, psychologów, terapeutów, oraz innych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności terapeutyczne w autorskim SPOSOBIE PRACY: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ, a którzy ukończyli I POZIOMIE KSZTAŁCENIA. 

     

     KILKA SŁÓW NA TEMAT AUTORSKIEGO PROGRAMU

     

    Propozycja


    CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ, powstała na bazie wieloletnich poszukiwań związanych z pracą terapeutyczną, zarówno w pracy indywidualnej z klientem jak i z grupami. Esencją pracy jest kierowanie uwagi do potencjału osobistego klienta i budowania własnej osobowości opartej na intencji. Cały proces pracy jest oparty na spojrzeniu wielowymiarowym funkcjonowania człowieka w życiu codziennym, mianowicie: duchowości, psychiki i ciała. 

     

    II faza szkolenia pozwala na:

     

    • Pogłębienie umiejętności pracy z indywidualnym klientem. 
    • Rozpoznawania potencjału biologicznego, psychologicznego i duchowego. 
    • Pracy z klientem w oparciu o jego rozwój psychomotoryczny, relacyjny, somatyczny, umysłowy, duchowy. 
    • Wykształcenie umiejętności pracy z klientem w oparciu o pięć jakości potencjału życia: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ. 
    • Posługiwanie się technikami i jakościami metod (analizy bioenergetycznej Aleksandra Lowena, Somatic Experiencing, Biodynamicznego oddechu uwalniania traumy, cranio – krzyżowo – czaszkowej, NARM – neuroafektywnego Rozwoju, Hipnoterapii Miltona Erciksona, praca ze stanami ja, Bena Shapiro (praca z ciemną stroną), elementy feldenkraisa. 
    • Wykształcenie umiejętności pracy z klientem w oparciu o teorię poliwagalną jak i o funkcjonowanie naszego mózgu (część gadzia, układ limbiczny i nowa kora). 
    • Skuteczną pracę z klientem w oparciu wielopłaszczyznową matrycę (ciało, część podświadoma, nieświadoma, świadoma, duchową, potencjału życia). 
    • Nabycie umiejętności pracy z traumą, potencjałem rozwojowym. 
    • Rozpoznawanie osobowości opartej na stresie i transformowanie jej przez klienta w stronę osobowości opartej na intencji. 

     

    Szkolenie składa się z trzech bloków kształcenia.

     

    1.  Blok: Grupowa i indywidualna praca własna

    Dotyczy pracy własnej. Obejmuje zarówno uczestniczenie w procesie grupowej terapii według 5 jakości potencjału życia jak i indywidualnej pracy własnej. Praca własna daje możliwość doświadczenie tego sposobu pracy na sobie, rozwijając osobisty potencjał możliwości zarówno w obszarze CZUCIA, EKSPRESJI, RELACJI, ŚWIADOMOŚCI I OBECNOŚCI. Jest to bardzo ważny element kształcenia, ponieważ na bazie doświadczeń własnych, zasobów, jakie powstają w wyniku udziału w terapii grupowej, z większą łatwością można przejść do innej ważnej części procesu szkoleniowego, jakim są warsztaty tematyczne. 

     

    2. Blok: Warsztaty szkoleniowe

    Podczas warsztatów uczestnik nabywa umiejętności przygotowujących go do prowadzenia TERAPII ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA. Na poszczególnych warsztatach uczestnik, kształcąc swoje umiejętności, wiedzę zarówno poprzez wykłady, ćwiczenia, medytacje, transe, pracę w trójkach rozwija swój warsztat pracy. Równocześnie jest zaproszony do rozróżnienia pomiędzy metodologią pracy a sposobem pracy. W oparciu o chwilę obecną, z tego co się wyłania, tworzy rzeczywistość procesu terapeutycznego. 

     

    3. Blok Superwizja

    Ten rodzaj pracy zakłada odkrywanie w sobie wewnętrznego superwizora, kształcąc w ten sposób autonomiczność, samodzielność, przygotowując do samodzielnej pracy. Superwizja ma na celu pomóc uczestnikowi dokonać weryfikacji dalszej pracy terapeutycznej. 

     

    Organizacja II fazy szkolenia

     

    W ramach II zaawansowanego poziomu szkolenia wchodzi: 

    1. Część szkoleniowa. 
    2. Część szkoleniowa 2 lata. 16 spotkań po 3 dni. Po 6 każdego roku. Razem 432 godzin lekcyjnych. 
    3. Część pracy własnej grupowej 5 spotkań w ciągu 2 lat po 7 dni (spotkania w Instytucie). Razem 320 godzin lekcyjnych.
    4. 20 spotkań superwizyjnych (grupowych) po 5 godzin lekcyjnych. Razem 100 godzin lekcyjnych.
    5. 20 godzin terapii indywidualnej (10 godzin w ramach szkolenia).

     

    Uwaga! 

    Do pełnego szkolenia potrzebne jest 20 godzin terapii własnej. 

     

     WARUNKI UCZESTNICTWA: 

    1. Ukończenie I podstawowego poziomu kształcenia. 
    2. Osobista decyzja na pracę w grupie szkoleniowo terapeutycznej przez 3 lata.
    3. Dokonania wpłaty zadatku w wysokości 3000 zł, najpóźniej miesiąc przed rozpoczęciem zajęć i zobowiązanie się do kontynuowania kolejnych wpłat. 
    4. Uczestnictwo w zajęciach szkoleniowych, terapeutycznych i superwizyjnych. 

     

     

     UWAGA!

    Dotyczy uczestnictwa w grupach terapeutycznych. Osoby, które uczestniczyły w grupach półrocznych, nie są zwolnione z uczestnictwa siedmiodniowej grupie terapeutycznej. To samo dotyczy osób, które uczestniczyły w grupach siedmiodniowych. Ma to swoje uzasadnienie, uczestnicy szkolenia nie tylko będą pracować osobiście, ale będzie omawiane zagadnienia teoretyczne, czego nie było wcześniej na zajęciach terapeutycznych dla grupy klientów. 

     


     

     PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA: 

    1. Osoba otrzyma certyfikat ukończenia II poziomu kształcenia wydany przez Instytut Rozwoju Potencjału Życia. 

     

    TERMINY: Grupy terapeutyczne, szkolenie i superwizje

     

     

    I ROK

    II ROK

    1. Ja somatyczne

    Superwizja

    Szkolenie

    Grupa terapeutyczna

    Superwizja 

    Szkolenie 

    2. Ja sensoryczne motoryczne 

             
         

    3. Ja relacyjne

       
         

    4. Ja świadome

       
         

    5. Ja obecne

       

     

    ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA GRUP TERAPEUTYCZNYCH II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:

     

    Na drugim poziomie kształcenia będzie wprowadzonych pięć treningów grup terapeutyczno – rozwojowych, które mają charakter pracy własnej. Dzięki tej pracy w grupie masz okazję doświadczać osobistej pracy według pięciu jakości potencjału życia.

     

     

    Ja somatyczne 

    Ja sensoryczno
    -
     motoryczne 

    Ja relacyjne 

    Ja świadome 

    Ja obecne 

    Praca własna poprzez:

    – biodynamiczny oddech uwalniania traumy, 

    – ćwiczenia Lowena, 

    – ćwiczenia Somatic experiencing, 

    – taniec spontaniczny, 

    – medytację Osho

    Podczas pracy własnej możesz rozwiązywać swoje wczesne traumy, tworzyć w sobie przestrzeń odczuwania.

    Praca własna poprzez:

    – gigong – tworzenia energii i transformacja energii, 

    – feldenkraisa z hipnoterapią M. Ericksona. 

    – ćwiczenia z ciemną stroną Bena Shapro, 

    – Praca z użyciem 5 zmysłów wg Soma Embodiment, 

    – ćwiczenia według Bodynamic Podczas pracy własnej możesz uczyć siebie w odczuwaniu, w mikro i makro ruchu, pracowanie nad swoimi tematami z użyciem intencji i medytacji autorskiej łączącej gigong z one brain.

    Praca własna poprzez: 

    – system rodzinny pochodzenia, 

    – praca ze stanami ja, 

    – ćwiczenia na dostrojenie w obszarze somatycznym. 

    – medytacja współczucia. 

    Podczas pracy własnej możesz przepracować, to co jest oddzielone od siebie, zakotwiczyć się w twoim systemie rodzinnym, doświadczyć siebie w relacji jak i zauważyć swoje wzorce relacyjne. 

    Praca własna poprzez: 

    – pracę ze sobą w uchwycie czołowo – potylicznym, 

    – pracę z odpuszczaniem emocji wg Hawkinsa, 

    – medytacje świadomości. 

    – praca z punktem w oparciu o intencje. 

    – praca z niższym i wyższym umysłem (praca z wyobraźnią i przekonaniami)

    Podczas pracy własnej możesz pracować nad swoimi przekonaniami, zdaniami kluczowymi, integracji mózgu.

    Praca własna poprzez: 

    – medytacje obecności, 

    – uważny dotyk (metodą cranio), 

    – integracji siebie w doświadczeniu świadomości, 

    – podróż własnego wewnętrznego

    bohatera w oparciu o wiadomość obecności. Podczas pracy własnej możesz w przestrzeni obecności, własnego serca na sposób ucieleśniony przepracować własne tematy, zbudować perspektywę własnej podróży bohatera w oparciu świadomość. 

     

    ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:

     

    Treści warsztatów uzupełniają doświadczenia terapeutyczno – grupowe w/w. Szkolenie obejmuje 2 lata, podczas których będziesz mógł uzupełnić wiedzę, ugruntować swoje doświadczenia z I poziomu kształcenia, nabyć dodatkowe umiejętności pracy z klientem. Skorzystać z superwizji, pracować w małych grupach terapeutycznie. II poziom kształcenia daje Ci możliwość gruntownego przygotowania siebie do pracy z klientem w gabinecie z zastosowaniem filozofii pracy, technik i metod w zastosowaniu do klienta. 

     

    I ROK II POZIOMU KSZTAŁCENIA 

    II ROK II POZIOMU KSZTAŁCENIA

    1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY:

    • Kreacja – indywidualnej ścieżki
    • Praca z intencją 
    • Mózg (część gadzia).
    • Oś kompasu autonomicznego,

     

    Fazy rozwoju: 

    • Okres prenatalny,
    • Okres okołoporodowy,
    • Okres do 1,5 roku życia. 
    • Zasoby okresu rozwojowego. 

     

    Techniki pracy: 

    • Wizualizacje
    • Techniki hipnoterapeutyczne. 
    • Praca z przestrzenią
    • Praca z potencjałem na linii życia 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY

    • Kreacja indywidualnej ścieżki 
    • Praca z intencją 
    • Mózg (część limbiczna)
    • Oś kompasu limbiczno – emocjonalnego. 

     

    Fazy rozwoju: 

    • Od 18, m. ż do 2,5 roku życia. 
    • Od 2,5 do 4 roku życia. 
    • Od 3 do 7 roku.
    • zasoby okresu rozwojowego.

     

    Techniki pracy:  

    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.
    • Praca z przestrzenią
    • Praca z potencjałem na linii życia 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 
    Superwizja pracy osobistej Superwizja pracy osobistej

    2. TRAUMA 

    • Ego a osobowość oparta na stresie 
    • trauma szokowa. 
    • Trauma rozwojowa. 
    • Mózg w traumie. 
    • Teoria poliwagalna 

     

    Techniki pracy: 

    • Somatic experiencing. 
    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    2.TRAUMA

    • Trauma rozwojowa
    • Trauma relacyjna,
    • Osobowość oparta na stresie: 
    • Teoria poliwagalna 
    • Mózg w traumie

     

    Techniki pracy: 

    • Somatic experiencing. 
    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    Superwizja pracy osobistej 

    Superwizja pracy osobistej 

    3. OBECNOŚĆ 

    • Boska obecność w nas. 
    • Świadomość, rozum. 
    • Rozwój fal mózgowych. 
    • Delta.

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
    • Gigong (energia schen)

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    3. OBECNOŚĆ:

    Rozwój fal mózgowych:  

    • Alfa 
    • Indywidualna ścieżka duszy

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
    • Praca z energią czystego białego światła

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    Superwizja pracy osobistej 

    Superwizja pracy osobistej 

    4. CZUCIE 

    Pasy napięć w ciele. 

    Typy charakterologiczne: 

    • Schizoidalna struktura. 
    • Struktura oralna. 
    • Struktura narcystyczna. 

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
    • Ćwiczenia bioenergetyczne.
    • Ćwiczenia somatic experiencing. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    4. CZUCIE:

    Pasy napięć w ciele. 

    Typy charakterologiczne: 

    • struktura psychopatyczna.
    • Struktura masochistyczna. 
    • Struktura sztywna. 

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
    • Ćwiczenia bioenergetyczne. 
    • Ćwiczenia somatic experiencing. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.
    Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

    5. EKSPRESJA 

    Fazy rozwoju psychomotoruyczne: 

    • Faza istnienia,
    • Faza dostrojenia. 
    • Faza autonomiczna. 

     

    Technika pracy: 

    • Bena Shapiro.  
    • Ćwiczenia Somy Gomez. 
    • Gigong  
    • Elementy masażu powięziowego. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    5. EKSPRESJA

    Fazy rozwoju psychomotoruyczne: 

    • Faza woli.
    • Faza miłości i seksualności. 
    • Faza opinii. 

     

    Technika pracy: 

    • Bena Shapiro.  
    • Ćwiczenia Somy Gomez. 
    • Gigong  
    • Elementy masażu powięziowego. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

     

    Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

    6.    ŚWIADOMOŚĆ

    Fazy rozwoju umysłu: 

    • Faza rozwoju – opinii,
    • Nieświadomy umysł ciała, 
    • Tworzenie intencji z poziomu płatów czołowych, 
    • Poziomy świadomości Hawkinsa

     

    Techniki pracy: 

    • One brain (integracja dwóch półkul)
    • Test mięśniowy Hawkinsa

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

    6. ŚWIADOMOŚĆ

    Krewanie własnej rzeczywistości: 

    • Metafora i bajka 
    • Podróż wewnętrznego bohatera, 
    • Badanie świadomości wg Hawkinsa (praca z poziomem świadomości powyżej 200). 

     

    Techniki pracy: 

    • One brain (integracja dwóch półkul)
    • Test mięśniowy Hawkinsa
    • Tworzenie narracji własnej rzeczywistości

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.

    Superwizja pracy osobistej 

    Superwizja pracy osobistej 

    7. RELACJA

    • Teoria bezpiecznego przywiązania 
    • Genogram rodzinny. 
    • Praca z częściami podoosobowości

     

    Techniki pracy: 

    • Psychodrama
    • Praca z intencją w polu klienta 
    • Praca systemowa na planszy 
    • Praca ustawieniowa na figurkach 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.

    7. RELACJA

    • Teoria bezpiecznego przywiązania 
    • Genogram rodzinny. 
    • Praca z częściami podosobowości

     

    Techniki pracy: 

    • Psychodrama
    • Praca z intencją w polu klienta 
    • Praca systemowa na planszy 
    • Praca ustawieniowa na figurkach 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.
    Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

    8. INTEGRACJA

    Integracja a sposób pracy:

    • Łączenie technik w temacie klienta. 
    • Łączenie technik w intencji klienta. 
    • Łączenie technik w zdaniu twierdzącym. 
    • Mózg a energia tworzenia integracji. 
    • Kreatywność w pracy terapeutycznej. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
    • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
    • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.

    8. INTEGRACJA

    Podsumowanie pracy:

    • Praca z klientem akwarium. 
    • Udzielanie informacji konstruktywnych. 
    • Tworzenie przyszłości swojej pracy zawodowej. 
    • Rytuał przejścia do życia. 

     

     Podsumowanie II poziomu kształcenia. 

    Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

     

    Szkolenie składa się: 

     

    1.    Z części teoretycznej:

    • Mini wykład w danym dniu jako inspiracja do konkretnej pracy. 

    2.    Części praktycznej: 

    • Ćwiczenia w małych grupach. 
    • Superwizji. 
    • Sesji indywidualnych i prac terapeutyczno –  grupowych 
    • Części integracyjnej treści na każdym poziomie: czucia, ruchu, relacji, umysłu i obecności. 
    • Program może być modyfikowany ze względu na zasoby i umiejętności grupy. Jednak zasadnicze punkty programu zostaną utrzymane. 

     

     

    ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:

     

    I ROK II FAZY SZKOLENIA: 

    II ROK II FAZY SZKOLENIA: 

    III ROK II FAZY SZKOLENIA: 

    1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY:

    • Kreacja – indywidualnej ścieżki
    • Praca z intencją 
    • Mózg (część gadzia).
    • Oś kompasu autonomicznego,

    Fazy rozwoju: 

    • Okres prenatalny,
    • Okres okołoporodowy,
    • Okres do 1,5 roku życia. 
    • Zasoby okresu rozwojowego. 

     

    Techniki pracy: 

    • Wizualizacje
    • Techniki hipnoterapeutyczne. 
    • Praca z przestrzenią
    • Praca z potencjałem na linii życia 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY

    • Kreacja indywidualnej ścieżki 
    • Praca z intencją 
    • Mózg (część limbiczna)
    • Oś kompasu limbiczno – emocjonalnego. 

    Fazy rozwoju: 

    • Od 18, m. ż do 2,5 roku życia. 
    • Od 2,5 do 4 roku życia. 
    • Od 3 do 7 roku.
    • zasoby okresu rozwojowego: 

     

    Techniki pracy:  

    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.
    • Praca z przestrzenią
    • Praca z potencjałem na linii życia 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY
    • Kreacja indywidualnej ścieżki 
    • Praca z intencją 
    • Mózg (część przedczołowa)
    • Oś kompasu przedczołowego.

    Fazy rozwoju: 

    • Od 7 do 12 roku. 
    • Od 12 do 14 roku życia. 
    • Od 14 do 19 roku życia.
    • Zasoby okresu rozwojowego.  

     

    Techniki pracy: 

    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.
    • Praca z przestrzenią
    • Praca z potencjałem na linii życia 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

    2. TRAUMA:

    • Ego a osobowość oparta na stresie 
    • trauma szokowa. 
    • Trauma rozwojowa. 
    • Mózg w traumie. 
    • Teoria poliwagalna 

     

    Techniki pracy: 

    • Somatic experiencing. 
    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    2. TRAUMA:

    • Trauma rozwojowa
    • Trauma relacyjna,
    • Osobowość oparta na stresie: 
    • Teoria poliwagalna 
    • Mózg w traumie

     

    Techniki pracy: 

    • Somatic experiencing. 
    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    2. TRAUMA:

    • Trauma złożona. 
    • Trauma transgeneracyjna. 
    • Osobowość oparta na stresie: 
    • Teoria poliwagalna 
    • Mózg w traumie
    •  

    Techniki pracy: 

    • Somatic experiencing. 
    • Wizualizacje 
    • Techniki hipnoterapeutyczne.

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

    3. OBECNOŚĆ:

    • Boska obecność w nas. 
    • Świadomość, rozum. 
    • Rozwój fal mózgowych.
    • Delta.

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
    • Gigong (energia schen)

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    3.OBECNOŚĆ:  

    Rozwój fal mózgowych:  

    • Alfa 
    • Indywidualna ścieżka duszy

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
    • Praca z energią czystego białego światła

     

    Praca terapeutyczna w trójkach:

    3.OBECNOŚĆ

    Rozwój fal mózgowych:  

    • Theta
    • Beta. 
    • Ścieżka duszy. 

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
    • Praca z energią czystego białego światła.

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

    4.CZUCIE:

    ​Pasy napięć w ciele. 

    Typy charakterologiczne: 

    • Schizoidalna struktura. 
    • Struktura oralna. 
    • Struktura narcystyczna. 

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
    • Ćwiczenia bioenergetyczne.
    • Ćwiczenia somatic experiencing. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    4. CZUCIE: 

    Pasy napięć w ciele. 

    Typy charakterologiczne: 

    • struktura psychopatyczna.
    • Struktura masochistyczna. 
    • Struktura sztywna. 

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
    • Ćwiczenia bioenergetyczne. 
    • Ćwiczenia somatic experiencing. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    4. CZUCIE:

    Pasy napięć w ciele wg. Reicha. 

    • Pas oczny, 
    • Pas oralny, 
    • Pas gardła, 
    • Pas piersiowy,
    • Pas przeponowy, 
    • Pas miednicy 

     

    Technika pracy: 

    • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
    • Ćwiczenia bioenergetyczne.
    • Ćwiczenia somatic experiencing. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

     5.EKSPERSJA:

    Fazy rozwoju psychomotoryczne: 

    • Faza istnienia,
    • Faza dostrojenia. 
    • Faza autonomiczna. 

     

    Technika pracy: 

    • Bena Shapiro.  
    • Ćwiczenia Somy Gomez. 
    • Gigong  
    • Elementy masażu powięziowego. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    5.EKSPERSJA:

    ​​Fazy rozwoju psychomotoryczne: 

    • Faza mocy.
    • Faza miłości i seksualności. 
    • Faza opinii. 

     

    Technika pracy: 

    • Bena Shapiro.  
    • Ćwiczenia Somy Gomez.
    • Gigong  
    • Elementy masażu powięziowego. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    5.EKSPERSJA:

    ​​Fazy rozwoju psychomotoryczne: 

    • Faza współpracy.

     

    Technika pracy: 

    • Bena Shapiro.  
    • Ćwiczenia Somy Gomez.
    • Gigong  
    • Elementy masażu powięziowego. 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

    6.UMYSŁ ŚWIADOMOŚCI

    Dynamika i funkcja mózgu:

    • Część gadzia mózgu
    • Układ limbiczny
    • Nowa kora

     

    Techniki pracy:

    • One Brain (niektóre elementy).

    6. ŚWIADOMOŚĆ

    Poziomy świadomości

    Poziom fałszu:

    • Wstyd
    • Poczucie winy
    • Apatia
    • Żal
    • Strach
    • Pożądanie
    • Złość
    • Duma

     

    Techniki pracy:

    • Technika uwalnia emocji
    • Minfulness 

    6. ŚWIADOMOŚĆ

    Poziomy świadomości

    Poziom prawdy: 

    • Odwaga
    • Neutralność
    • Ochota
    • Akceptacja
    • Rozsądek
    • Miłość
    • Radość
    • Pokój
    • Oświecenie

     

    Techniki pracy:

    • Technika uwalniania emocji
    • Minfulness
    Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

    7.RELACJA:

    Teoria bezpiecznego przywiązania 

    • Genogram rodzinny. 
    • Praca z częściami podoosobowości

     

    Techniki pracy: 

    • Psychodrama
    • Praca z intencją w polu klienta 
    • Praca systemowa na planszy 
    • Praca ustawieniowa na figurkach 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    7.RELACJA:

    Teoria bezpiecznego przywiązania 

    • Genogram rodzinny. 
    • Praca z częściami podoosobowości

      

    Techniki pracy: 

    • Psychodrama
    • Praca z intencją w polu klienta 
    • Praca systemowa na planszy 
    • Praca ustawieniowa na figurkach 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    7.RELACJA:

    Teoria bezpiecznego przywiązania 

    • Genogram rodzinny. 
    • Praca z częściami podoosobowości

      

    Techniki pracy: 

    • Psychodrama
    • Praca z intencją w polu klienta 
    • Praca systemowa na planszy 
    • Praca ustawieniowa na figurkach 

     

    Praca terapeutyczna w trójkach

    Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

    Szkolenie składa się: 

     

    1.   Z części teoretycznej: 

    • Mini wykład w danym dniu jako inspiracja do konkretnej pracy. 

    2.   Części praktycznej: 

    • Ćwiczenia w małych grupach. 
    • Superwizji. 
    • Sesji indywidualnych i prac terapeutyczno –  grupowych 
    • Części integracyjnej treści na każdym poziomie: czucia, ekspresji, relacji, świadomości i obecności. 
    • Program może być modyfikowany ze względu na zasoby i umiejętności grupy. Jednak zasadnicze punkty programu zostaną utrzymane. 

    Materiał w przygotowaniu.

    Zapraszamy niedługo...